Фрагмент уроку за темою: “Україна на картах (мапах) упродовж історії. “

мета уроку:

Вивчити історичну зміну території України, її територіальні межі, межі Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки, Війська Запорозького, Гетьманщини та їх зміни. Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди. Історико-географічні регіони України та їх особливості. Територіальне розташування та історичне походження рідного міста. •Розвивати уміння використовувати поняття «історична карта», «контурна карта»; «історико-географічний регіон», «державний кордон»; розуміти територію як місце, де відбувалися (розгорталися в часі) історичні події; •

Виховувати цікавість до предмету

На минулому уроці Ви отримували випереджаюче завдання, тому дайте відповіді на питання :

•1. Коли вперше вжито назву Україна?

•2. Які землі відводили цій території?

•3. Назвіть картографа, який першим створив карту України

•4. Які території відносили до України у ті часи?

•5. Коли говорять про історичну назву “Волинь”, які території до неї входять?

•6. Як називається “назва карти, яка стосується природніх умов або положення на земній поверхні”?

•7. Як, називається карта, на якій зображено культуру, побут,народів світу,їх походження та розселення?

•8. Коли говорять “Гуцульщина”, то мають на увазі, які географічні регіони?

•9. З якими державами межує Україна?

•10. У якому столітті було встановлено державний кордон України? •11.Найбільшу територію Україна мала за правління?

•12. Які назви мала наша держава

•13. Зменшене зображення земної поверхні, її частин, або окремих країн світу на яких позначають ті чи інші події це- ?

•14. На основі яких створюють історичні карти?

•15. Таємниці карт можна прочитати за?

•16. Географічний центр Європи?

•17. Скільки областей в Україні?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *