Опис досвіду «Медіа освіта – актуальний компонент Нової української школи». Стимулювання учнів до пошуку і творчості на уроках історії.

Вчитель історії, спеціаліст вищої категорії Лавроненко М.О., ХЗОШ І-ІІІ ступенів № 84

На своїх уроках я активно використовую медіа – технологію маршрутних ігор, саме квестові завдання під час уроку, перетворюють навчальний матеріал в цікаву місію та захоплюючу історію. Медіа-квест підіймає мотивацію до навчання в учнів, робить урок корисним і добре запам’ятовується учнями.

Школярі перетворюються на гравців, для яких урок стає «шутером» чи «стратегією». Цікавіше казати: «Сьогодні на уроці ми будемо проходити місію», а не традиційне: «Мета нашого уроку наступна, а задачі будуть такі…». Учні під час виконання квесту можуть уявити себе давніми єгиптянами, які намагаються побудувати піраміду, лицарями, королями, герцогинями тощо. До квестів обов’язково потрібно добавляти елементи рольових ігор, сюжети. Наприклад, яскравим сюжетом є: «Ви вирішили платити загарбникам данину? Дуже добре, тепер вони не зруйнують ваше місто. Але інші князівства від вас відвернуться. Які ресурси ми від цього втратимо?»

Доречно учнів об’єднувати у групи, це добавляє змагальність. Учні можуть отримати особисті цілі, реалізовувати взаємну допомогу. Така методика проведення уроку буде не тільки сприяти засвоєнню предмета, а й покращувати соціальні навички. Доречно використовути кросворди та головоломки, рішення яких – це виконання місії. Саме завдяки уроку-квесту, ніхто не заважає розповідати історію художньою мовою, а в ключових точках на карті приховати для учнів артефакти, вони будуть необхідні для проходження квесту. Таким чином, ми маємо 45-хвилинний квест, в центрі якого знаходиться конкретна тема, правила світу і набір кейсів.

Для ігрових цілей можна використовувати різні ресурси і програми для вчителів. Наприклад, щоб користуватися електронною програмою Pliсkers, потрібні тільки телефон вчителя зі встановленим додатком і набір роздрукованих карток у учнів. Це дуже швидкий і простий спосіб для колективних рішень і голосувань, що є корисним при проведені квесту. [Додаток № 1] Результати роботи учнів доречно демонструвати на уроці, використовуючи Pliсkers. [Додаток № 2]

Під час проведення квесту по класу можна розклеїти роздруковані QR-коди, які ведуть на сторінку з інформацією, але для цього на смартфонах учнів повинні стояти QR-рідери. Картки з такими кодами можуть бути також артефактом, який отримуєш, виконуючи завдання.

Таким чином, щоб перетворити шкільне заняття в освітній квест необхідне розуміння ігромедійних принципів. При цьому у нагоді стає смартфон, картон та фантазія вчителя. Головним на уроці є інтерес, залученість до навчання, творчість  та запал учнів щодо вивчення теми.

Також у своїй діяльності я залучаю учнів до позакласної роботи. Під час проведення декади історії проводжу квести по всій школі, називаючи їх «Бродилками», учні виконують завдання на ілюстраціях, ознайомлюються у формі гри з історією власної держави, роблять співвідношення історії власної країни і всесвітньої. У своїй практиці використовую написання історичних есе за різноманітною тематикою, в 6-х класах традицією стало написання есе за темою: «Що б я зробив, якщо б був О.Македонським?». Пропоную учням випускати газети за тематикою головні події історії певного періоду. В школі діє група «Сократиків», яка виступає перед учнями молодших класів з історичними хвилинками. Учні старших класів проводять історичні брей- ринги, які називають «Подорож сторінками історії», для учнів середньої школи. Широко використовую методику проектного навчання. Технологія проектів пропонує навчання «шляхом роботи», тобто таке, при якому всі знання виходять з практичної самостійності і особистого досвіду дитини.  Діяльність учнів спрямована на вирішення проблеми, взятої з реального життя, для вирішення якої дитині необхідно докласти отримані знання і нові знання, які ще належить отримати.

На уроці разом з учнями створюємо алгоритми аналізу історичних подій, приклад Ви можете побачити у додатку №3.

На уроці не так багато часу для перегляду фільмів, тому я широко використовую комп’ютерні програми з нарізки та склейки відеороликів та відео фрагментів. Майже на кожному уроці можна вдало використати той чи інший історичний або правовий відеосюжет, розроблені власні історичні відео. [Додаток № 4-5] Для цього у нагоді стає мультимедійний проектор або великий монітор/телевізор.

І на завершення хочеться сказати, що будь-який метод, технологія визнається прогресивним, якщо він дає оптимальні результати.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *