Технології змін і трансформацій у сучасному закладі: змішане та дистанційне навчання на уроках історії

Перевернутий урок, або навчання через діалог

Автор: вчитель історії, Харківської загальноосвітньої      школи І –ІІІ ступенів №84,

спеціаліст вищої категорії, старший учитель                      Лавроненко Марина Олександрівна

Коли я кажу про модель застосування перевернутого класу під час навчання, я кажу, що мова піде про те, що необхідно перевернути власну свідомість, перш ніж перейти до реалізації цієї моделі на своїх уроках. Я думаю всім зрозуміло, що змішане навчання це поєднання таких освітніх підходів, які поєднують у собі – навчання за участю вчителя, віч-на-віч з онлайн навчанням.

В мене на уроках структура змішаного навчання може бути абсолютна різною, способи організації учбового процесу також можуть варіюватися. Крім того, існує велика кількість моделей змішаного навчання. Сьогодні я хочу поділитись тим, як я використовую таку модель навчання учнів, як перевернутий клас, для найкращої організації освітнього процесу.

Я делегую частину своїх повноважень учням. На уроці виступаю у ролі консультанта – диригента.  Я вчу своїх учнів бути самостійними та відповідальними, учням з низькою мотивацією до навчання даю диференційовані домашні завдання для того, щоб вони не відставали від інших учнів, які постійно працюють у системі. Під час змішаного навчання домашня робота є обов’язковою, учні об’єднуються в групи, самостійно вивчають матеріал та закріплюють його – для онлайн середовища, це дуже відповідальна умова, особливо під час моделі перевернутий клас.

Так ось, сутність моделі перевернутого класу у тому, щоб забезпечити продуктивну діяльність школярів на уроці, замість пасивного прослуховування інформації, яка поступає від вчителя та її репродуктивне відтворення. Я змінюю місцями зміст уроку та домашню роботу. Тепер замість виконання письмового завдання, яке можна списати та репродуктивного відтворення інформації, я пропоную учням ознайомитись з цифровими освітніми ресурсами як і власного YouTube каналу так і іншими відеороликами, електронними підручниками, джерелами, тобто всім тим, що допоможе учневі самостійно вивчити матеріал. Так і буде реалізовуватись технологія перевернутого уроку.

Домашнє завданняРобота в класі
Самостійне вивчення теми та повторення нової темиЗакріплення вивченого матеріалу на практиці
Учні виконують домашнє завдання в он-лайн середовищіУчні в класі працюють у групах з іншими (учні дистанційно працюють в групах з іншими)
Робота в класі
Обговорення проблеми
Відповіді на питання
Контроль розуміння вивченого матеріалу
Диференційована робота
Спільна діяльність здобувачів освіти

 Можна писати багато, але я хочу показати Вам – як учні виконують на уроці роль вчителя (під час дистанційного навчання)

Тема Японія

Тема Франція

Тема Немеччина

Обов’язковим елементом є обговорення матеріалу,складання рецензії та доповнення.

Моїм учням подобається виконувати завдання – розшифруй опорну схему свого товариша, ознайомтесь з прикладами:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *